De coronacrisis heeft een groot effect op ondernemers en (dus) op werknemers en werkgevers.

Er zijn veel nieuwe (overheids)regelingen die in meer of mindere mate goed uitgewerkt zijn en al dan niet al gestart zijn.
Mede daardoor merken we dat er heel veel vragen opkomen.

Voorbeelden zijn:

  • kunnen al aangevraagde en toegekende vakanties worden ingetrokken?
  • kunnen mensen in hun proeftijd ontslagen worden?
  • de NOW blijkt ingewikkelder dan de bedoeling leek te zijn – wat kan wel en wat niet?
  • wat is het gevolg van het alsnog ontslaan van medewerkers met een oproepcontract?
  • kunnen we schaven aan de loonsom in de periode waarvoor de subsidie wordt aangevraagd?
  • moeten medewerkers met een oproepcontract doorbetaald worden?
  • moeten arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd, gelet op de NOW, verlengd worden of juist niet?

Deze en nog veel meer vragen kunt u stellen tijdens het online vragenuur van onze afdeling Arbeidsrecht.
Na twee sessies op maandag 6 en donderdag 9 april plannen we de volgende sessie in zodra we merken dat er nieuwe vragen ontstaan en/of er nieuwe of gewijzigde regelgeving aangekondigd wordt.

Deelnemen kan dan met MS Teams via onderstaande link:

Klik hier voor het online vragenuur